تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۲

 بلینکن: متعهد به تشکیل «کشور فلسطینی» هستیم

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما متعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطینی هستیم که طبق تواففات امنیتی با اسرائیل در صلح زندگی می‌کند.

 بلینکن: متعهد به تشکیل «کشور فلسطینی» هستیم

رویداد۲۴ به گزارش آنا؛ روزنامه نیویورک‌تایمز امروز پنجشنبه به نقل از منابع گمنام مدعی شده که دولت جو بایدن ممکن است به زودی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

نیویورک‌تایمز با وجود این نوشته که در این طرح مقرر خواهد شد که مرز‌ها و دیگر جزئیات مربوط به تشکیل کشور فلسطین بایستی در آینده مشخص شوند. مطابق این ادعا، یکی از روش‌های آمریکا برای پیشبرد این طرح از طریق معرفی قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل است که دست‌کم توسط واشنگتن وتو نخواهد شد.

نیویورک‌تایمز این خبر را در چارچوب تحلیلی درباره آنچه به ادعای این روزنامه «تزلزل در روابط میان آمریکا و اسرائیل» خوانده شده آورده است. آمریکا در چهار ماهی که از جنگ در غزه می‌گذرد اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و به طرق مختلف، از جمله از طریق ارسال تسلیحات و جلوگیری از تصویب قطعنامه‌های سازمان ملل از اتمام این جنگ جلوگیری کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: ما متعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطینی هستیم که طبق تواففات امنیتی با اسرائیل در صلح زندگی می‌کند.

وی افزود: غیرنظامیان در غزه در رنج هستند، بسیاری از زندگی‌ها از دست رفته‌اند، گروگان‌ها هنوز در اسارتند و ما باید به همه اینها پایان بدهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان